Kirish
So'nggi yangilanish: 17.11.2018

Sovuqdan saqlanishning to’rtta asosiy afsonasi!

1-Afsona: Spirtli ichimlik isitadi?

Bu haqida maktablarda o’rgatishgan bo’lishlari kerak, shunga qaramasdan ko’plab insonlar 100 gramm kuchli spirtli ichimlikni ist’emol qilsa, u albatta isinadi – deb ishonishadi. Aslida esa spirtli ichimlik tananing namligini qochiradi va teri gipermiyagasiga olib keladi, ya’ni issiqni yo’qotishga sabab bo’ladi.

Spirtli ichimlik tana harakatlanishi, xotira va umumiy harakatlanishga ta’sir qiladi. Spirtli ichimlik ta’siri tugaganda inson o’zini charchagan va e’zilgandek his e’tadi. Bir so’z bilan aytganda, uzoq vaqt sovuqda spirtli ichimlik ist’emol qilgan holatda qolish yaxshilikga olib kelmaydi.

2-Afsona : Ikkita paypoq, bittadan ko’ra yaxshiroq?

Mantiqan bu to’g’ri tuyulishi mumkin, agar bir juft paypoq oyoqlarni issitsa, demak ikki juft paypoqlar buni yaxshiroq bajaradi. Ammo ko’p holatlarda sizning oyoq kiyimingiz faqat bir juft paypoq uchun mo’ljallangan.

Paypoqlarning ikkinchi juftligi oyoqlarni siqib qo’yadi va natijada qon aylanishi buziladi. Natijada esa oyoqlar o’zini yanada sovuqroq his eta boshlaydi. Qon aylanishini buzilishi oyoq muzlab qolishiga olib keladi – bu esa qishda eng xavfli narsa hisoblanadi.

3-Afsona: Har qanday ichki kiyim insonni isitadi?

Ichki kiyimlar haqida bitta muhim narsa bor. Sifatli ichki kiyimlar jun tolasidan yoki sintetik toladan bo’lishi lozim, shundagina ular aniq oyoqlaringizni issiq saqlab turadi.

Ammo arzon paxtali ichki kiyim sizga zarar yetkazishi mumkin. Hatto, siz ko’p terlasangiz ham, oddiy namlik teringizdan ichki kiyim tolasiga o’tadi va tanangizni muzlatadi, ya’ni sizni himoya qilmaydi.

4-Afsona: Titroq – muzlab qolishning birinchi omili.

Muzlab qolishning birinchi omili – bu mushaklarning sekin ishlashidir, ularni titrashi emas. Ko’pincha birinchi bo’lib yelka mushaklari sekinlashadi – buni barmoqlaringiz ishlashidan bilsa bo’ladi. Oddiy bir test bor, uni sovuq havoda o’tkazish mumkin. Katta barmoqning uchi bilan qolgan barmoq uchilariga teginib ko’ring.

Agarda bu sizga muammo bo’lmasa, demak hammasi yaxshi, agarda kichik va nomsiz barmoqgacha tegolmasangiz, demak mushaklarning ish faoliyati buzilgan. Agarda shunday bo’lib chiqsa muzlanish omillarining qolganlarini kuting: titrash, tishlarning titrog’i va harakatlanishning qiyinlashishi.

 Manba: fazo.tv